Известие

Collapse
No announcement yet.

Кавитация в двигателя?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Кавитация в двигателя?

    Сутрин, когато е студено след палене се чува някакво хъркане или стържене от двигателя, като че ли меля лед или се смесват някакви вещества в течна и газова фаза под налягане или, че в някаква течност има газова фаза без мястото да и е там. Двигателят си работи. Ако форсирам се форсира и шума. Така няколко минути и спира да се чува.

    Палих 1 година без такова чудо и при -20°C. Така е от 2 години всеки път застудеее ли. Не е задължително температурата да е под 0°C, за да го прави. Сменил съм антифириза и свещите. Ефект 0.

    Имал ли е някой подобен проблем и има ли идея от какво е?

    Колата е само на бензин.

    П.С. Ходих на диагностика. Диагностиката е перфект (ламбда сондата е аут, но ако беше от нея си мисля, че нямаше да спира 3 минути след палене). Но диагностиката се прави при топла кола. Казаха, че е кавитация. Дано грешат, че тя кавитацията скапва яко.
    --------------------------------
    Алфа Ромео 146 1.6 Т.Спарк '98

  • #2
    А дали не ти е духнала съвсем леко гарнитура - колкото да ти надува откъм цилиндрите, докато е студена, а като се постопли, да се разширяват главата и блока и да спира да надува?

    Щото се чудя къде антифризът може да достигне скорост, при която да възникне кавитация.
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

    Comment


    • #3
      А като смени антифриза обезвъздуши ли хубаво, понеже аз имам същия звук при студена кола, а не съм много сигурен дали обезвъздуших правилно след смяната на антифриза...ако има вече тема за това как се обезвъздушават ТС моторите нека някои даде линкче!
      Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
      Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
      BMW 328i

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
        А дали не ти е духнала съвсем леко гарнитура - колкото да ти надува откъм цилиндрите, докато е студена, а като се постопли, да се разширяват главата и блока и да спира да надува?

        Щото се чудя къде антифризът може да достигне скорост, при която да възникне кавитация.
        За гарнитура не е изключено. От 2 години картера е омаслен. В Тех-кото казаха, че е гарнитура на капак на клапани, но нямало нужда да се сменя. В Динекспрес казаха, че тече от основата на щеката на маслото и му сложиха силикон. Най-важното за мен- маслото не намалява за 10 000км и не доливам изобщо. Антифриз също не губи изобщо.
        За обезвъздушаването ще кажа, че започна да шуми изведнъж без да съм правил нищо. След това при смяната на антифриз в Динекспрес казаха, че са обезвъздушили много добре (не им вярвам). Крепи ме мисълта, че се прокрадват слухове, че и да не е добре обезвъдушена след известно шофиране системата се обезвъдушава сама?
        --------------------------------
        Алфа Ромео 146 1.6 Т.Спарк '98

        Comment


        • #5
          Най добре не ходи във ДинЕкспрес.
          АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Abar7h Покажи съобщение
            А като смени антифриза обезвъздуши ли хубаво, понеже аз имам същия звук при студена кола, а не съм много сигурен дали обезвъздуших правилно след смяната на антифриза...ако има вече тема за това как се обезвъздушават ТС моторите нека някои даде линкче!
            Първоначално публикувано от The blue Покажи съобщение
            ..... системата се обезвъдушава сама?


            Това с кавитацията доста смело ми се вижда. Все пак казваш, че е от 2 години така, а не от днес или вчера, което още повече ме кара да си мисля, че не е това. За 2 години все щеше да е кривнало нещо ако е кавитация, а стане ли това със съгурност ще разбереш. Аз залагам на гарнитурките.
            The greatest of all scientific hobbies!

            Comment


            • #7
              Абе що не си махнеш пистовия ремък и да я запалиш на студено САМО ЗА ПРОБАТА тея ролки лагери и други въртящи се елементи им се появяват луфтове от студеното (метала се свива) и като се стопли сичко се оправя. Много филми гледате ,кавитации издухани гарнитури големи сте песимисти
              146 ti пилена сгъстена и портната ежедневка
              145 jtd венера полиуретанс ендуранс тиим

              Comment


              • #8
                Двигателя обслужен ли е(ремъци и ролки),и ако да ,водната помпа кога е сменена за последно????
                145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от BillyBoy` Покажи съобщение
                  Най добре не ходи във ДинЕкспрес.
                  Това го разбрах, макар и малко късно, но досега не е имало случай да отида някъде в Пловдив и да не са счупили нещо. Но в Динекспрес определено са най-некомпетентните.

                  Първоначално публикувано от detelazurno Покажи съобщение


                  Това с кавитацията доста смело ми се вижда. Все пак казваш, че е от 2 години така, а не от днес или вчера, което още повече ме кара да си мисля, че не е това. За 2 години все щеше да е кривнало нещо ако е кавитация, а стане ли това със съгурност ще разбереш. Аз залагам на гарнитурките.
                  Колега съгласен съм, че за толкова време все нещо трябваше да изпляка, ако проблемът е толкова сериозен. С бабешко каране дава и добър разход.

                  Първоначално публикувано от didko_boy Покажи съобщение
                  Абе що не си махнеш пистовия ремък и да я запалиш на студено САМО ЗА ПРОБАТА тея ролки лагери и други въртящи се елементи им се появяват луфтове от студеното (метала се свива) и като се стопли сичко се оправя. Много филми гледате ,кавитации издухани гарнитури големи сте песимисти
                  Амииииии, то ся чак да махам ремъци...Правил съм го само на Москвич. Засега ще се въздържа.

                  Първоначално публикувано от drigata Покажи съобщение
                  Двигателя обслужен ли е(ремъци и ролки),и ако да ,водната помпа кога е сменена за последно????
                  Всичко е сменено преди 25 000км.

                  Най-клоня към мнението на Abar7h, че е въздух в охладителната система. След, като се поразмислих и разрових какво съм правил по колата и се оказа старото правило, че никое зло не идва само. Бинго- около 1 година след началото на експлоатацията и точно около появата на шума съм сменил термостата пак при "капацитетите" от Динекспрес. detelazurno сигурен ли си, че се обезвъздушава сама? През капачката на разширителния съд ли?
                  Антифризът е Парафлу, но вода в сервизите навсякъде слагат обикновена.
                  --------------------------------
                  Алфа Ромео 146 1.6 Т.Спарк '98

                  Comment


                  • #10
                    Ако се обезвъздушаваше сама както твърдят някои, хората нямаше да сложат пластмасовата пробка във горния краи на радиатора
                    АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

                    Comment


                    • #11
                      а ако губи хидравлична течност нали знаете кви шумове са тогава?
                      alfa romeo 156 1.8ts-спортно окачване!! R.I.P!Now Alfa Romeo 159sw

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от The blue Покажи съобщение
                        ..... detelazurno сигурен ли си, че се обезвъздушава сама? През капачката на разширителния съд ли?
                        Антифризът е Парафлу, но вода в сервизите навсякъде слагат обикновена.
                        От личен опит го казвам. Аз като сменях термостата не съм обезвъздушавал и проблеми не съм имал.

                        Първоначално публикувано от BillyBoy` Покажи съобщение
                        Ако се обезвъздушаваше сама както твърдят някои, хората нямаше да сложат пластмасовата пробка във горния краи на радиатора
                        От съвсем набързо прегледаната охладителна система съм ситгнал до извода, че е устроена, така че въздуха да излиза. Естествено това не означава, че някъде не може да се затвори някой въздушен джоб. Вероятноста е съвсем малка дори нищожна мен ако питаш, но пробката е за такива случаи. Но тя не може да бъде гаранция тъй като разширителния съд е на по-високо ниво от нея. Не е лошо като идея да се отвърти и да се налива докато не потече от нея, но пак казвам, че тя е по-ниско от разширителниа съд. Все пак ако се направи номера с пробката улеснявате малко работата и скоростта на самообезвъсдушаване.
                        Last edited by detelazurno; d.m.y г., 14:47.
                        The greatest of all scientific hobbies!

                        Comment


                        • #13
                          Определено може да остане въздух. Въпреки, че има система за самообезвъздушаване. Най-добре за да е сигурно пали се колата да работи докато включи перката като преди това отвиваме капачката на казанчето и я оставяме на страни. Трябва през горното маркуче да тръгне да тече в казанчето лека струйка. И щом термостата отвори може да се отвие пробката на радиатора леко докато излезе въздуха ако има такъв.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            айдеееее, сега па кавитация в мотора.
                            то така без да го преслуша мотора, някой дето е по-в час, няма да стане. И боб да хвърлим, все тая и накрая ще се окаже, нещо съвсем различно от това което тук гадаем.
                            Кавитация няма да е, а и първо трябва да изясним какво означава тази сложна думичка....
                            Аз почвам една левитация и след няколко часа с няколко шишета, ще ми се избистри проблема. Все пак поразпитай за някой майстор препоръчан от форума и пак поверете на какво се дължи странния шум. Да не се окаже някоя гайка разхлабена да дрънчи в нещо?
                            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                            сегашната: Алфа Ромео 1.9 JTDm 150 кончета под капака

                            Comment


                            • #15
                              Колата Т.С. ли е или боксер мотора.Ако е Т.С. може да има проблем с вариатора....
                              Alfa Romeo 1.6 T.S.

                              Comment

                              Working...
                              X